لوگو چیست ؟
در نگاه اول میتوان گفت لوگو ( آرم و لوگو ) یک نماد یا نشانه است که یک سازمان یا برند را معرفی میکند . اما در واقع ، امروزه لوگو چیزی بیش از یک نشانه است . بلکه پایه و اساس معرفی سازمانی و برندینگ میباشد . یک لوگوی خوب و قدرتمند به مشتری های ما خاطرنشان میکند که اساسا کار ما چیست ، چه خدماتی ارائه میکنیم و خصوصا اگر در رقابت با سایر رقبا قرار داشته باشیم ، چه جایگاه و مرتبه ای داریم . وجه تمایز ما با سایرین توسط لوگویمان به نمایش گذاشته میشود .
لوگو هویت بصری سازمان ماست
لوگو ( آرم و لوگو ) یک ارتباط بصری قوی بین جامعه هدف و ما برقرار میکند و به مشتری این پیغام را میرساند که ما برای خدمت رسانی حاظر و آماده هستیم . به کمک لوگو و تأثیر بصری که ایجاد میکند دیگران همیشه ما را به یاد خواهند آورد . پس لازم است که بسیار شیک و زیبا طراحی شود . ولی آیا در طراحی یک لوگوی خوب و حرفه ای زیبائی اولین مولفه است ؟ و آیا لازم است لوگوی سازمان ما پیچیده و مفهومی باشد و یا اینکه ساده و مختصر و مفید کافیست ؟ به هر حال نکته غیر قابل انکار اینست که در عصر حاظر ما زمان محدودی برای تحت تأثیر قرار دادن دیگران داریم .
یک لوگوی خوب باید از پیچیدگی و اغراق به دور باشد
اگر خود را جای مشتری بگذاریم میبینیم که اخیرا بی حوصله و کم طاقت شده ایم و راحتی و سادگی و در عین حال شیکی را میپسندیم . شاید دیگر لوگوهای پیچیده در دنیای امروز در مقابل لوگوهای ساده به راحتی بازی را واگذار کنند و با نگاهی به لوگوی برترین برند ها و پیشتازان رقابت در بازر در میابیم که مشتری ها سادگی را بسیار دوست میدارند . در عین حال قدرت یک برند در معرفی سازمانی و مفهوم عمومی کارکرد برند توسط طراحی یک لوگوی مناسب نقش ممتاز را ایجاد میکند .
لوگو داستان سازمان ماست
لوگوی مورد نظرما در صورتی که به خوبی طراحی شود میتواند داستان شرکت ما و برند ما را به خوبی و در کمترین زمان ممکن بازگو کند . هر چند این نماد گرافیکی میتواند به اشکال و رنگ های مختلف بسته به سلیقه شرکت یا ذوق تیم طراحی به وجود بیاید . مهم ترین نکته در یک لوگو این است که فقط یک نمونه از آن در دنیای تجارت وجود دارد و میتواند و باید منحصر به فرد باشد . اگرباید شعار یک سازمان یا هدف و آرمان و استراتژی حضور در میدان رقابت برای هر برندی منحصر به فرد باشد پس لزوم اینکه لوگو نیز باید تک و بی نظیر باشد غیر قابل انکار است .