لوگو چرا اهمیت دارد ؟
لوگو ها ارزش و اعتبار سازمان را به نمایش می گذارند . هیچ کسب و کاری بدون داشتن لوگوی خوب و عالی نمیتواند در میدان رقابت زیاد دوام بیاورد . بر حسب فلسفه بازار مشتریان سعی میکنند با لوگوی ما ارتباط بصری برقرار کنند . اگر لوگوی ما نتواند نیاز بازار را برطرف کند کسب و کار ما از قافله عقب خواهد ماند . اگر از ما پرسیده شود که لوگو چرا اهمیت دارد باید بتوانیم پاسخی درست و منطقی داشته باشیم . شکی نیست که تجارت ما با لوگو یمان شناخته میشود . زیرا لوگوی ما شناسنامه هویتی برند ماست . بنا بر این از چند جنبه اهمیت لوگو را ارزیابی میکنیم .
لوگو به کسب و کار ما هویت میبخشد
لوگو روایت کننده داستان تجارت ما برای دیگران است . هدف ما از حضور در بازار رقابت و نحوه تعامل ما با سایرین توسط لوگویمان به معرض نمایش در می آید . در این بین مشتریان از ما توقع دارند که صادق باشیم و آرمانمان را شفاف ادا کنیم . این شفافیت در رنگ ها و حرف ها و تصاویر لوگوی ما هویدا است . هر چه این شفافیت بیشتر و تعامل ما صادقانه تر باشد از خود تصویری دوست داشتنی خلق خواهیم کرد . اگر مشتری با ابهام و تصور چند مفهومی مواجه نشود یعنی لوگوی ما کار خود را درست انجام داده . این یعنی پذیرفته شدن برند ما توسط مشتری . و این همان نام نیک و مقبولی است که شرکت ها بدنبال ایجاد آن در بازار هستند .
لوگو ما را از رقبا متمایز میکند
وقتی لوگوی قوی و تأثیر گذار ما بر رأس محصولات خوب و خدمات با کیفیت ما قرار بگیرد براحتی در بین رقبا خواهیم درخشید . مشتریان خدمات خوب ما را میبینند و ما نیاز داریم آنها را در دیده گانشان برجسته سازیم . طبیعی است که تمایز داشتن بین رقبا وقتی واقعا لیاقت آن را داشته باشیم حق ماست . لوگو پرچم خدمات ما است . اگر به وظایف و تعهداتمان به درستی عمل کرده باشیم لوگوی ما باعث خواهد شد به خوبی جلب توجه کنیم . هر چه لوگویمان حرفه ای تر باشد تأثیر گذاریمان بیشتر خواهد شد و وجه تمایز برجسته تری خواهیم داشت .
لوگو برند ما را ماندگار میکند
هنگامی که مشتری با سازمان ما آشنا شود یک لوگوی خوب باعث ماندگاری ما در ذهن و یاد مشتری میشود . بدون لوگوی خوب یادآوری ما برای مشتریان دشوار خواهد شد . لوگوی ما نمادی از سازمان ماست که بر روی تمام ابزار های تبلیغاتی و محصولاتمان قرار دارد . لذا پیوسته در مقابل دیدگان کسانی است که ما میخواهیم باشد . پس تبلیغی مؤثر و دائمی برای ما است . بنا بر این هر چه لوگویمان حرفه ای تر باشد شدت اثر بخشی آن بیشتر خواهد بود .
لوگو مشتریان را به ما وفادار میسازد
وقتی ما به مشتری یک محصول یا خدمت قابل قبول و با کیفیت ارائه کنیم حسی توأم با وفاداری ایجاد کرده ایم . لوگوی ما این حس را پایدار خواهد نمود . از آن به بعد هر بار رؤیت لوگوی ما توسط مشتری در هر مکانی ، خدمت ما را به مشتری خاطر نشان خواهد کرد .
در واقع لوگوی ما مهر تأییدی بر تداوم خدمات و رضایت همیشگی مشتری خواهد بود . این موضوع خود حاوی نکته مهمی است . اگر به هر دلیل ما بخواهیم دست به ویرایش یا باز طراحی لوگویمان بزنیم امکان دارد حس اعتماد در مشتری خدشه دار شود . زیرا وی تصور خواهد کرد میزان تعهد و کیفیت خدمات ما نیز تفاوت خواهد کرد . و چه بسا سیر این تصور نزولی بشود . لذا در چنین زمانی باید تیم بازاریابی و تبلیغات سازمان این شائبه را برطرف کند . حس خوشایند اعتماد به برند چیزی نیست که به آسانی ایجاد شود لذا در حفظ و تقویت آن باید کوشید .
امروزه دیگر اهمیت لوگو بر هیچکس پوشیده نیست و همگان به خوبی میدانند لوگو چرا اهمیت دارد . همه افراد به طور روزانه با لوگو ها و آرم ها در تماس هستند . اگر تا الان به هر دلیلی برای داشتن لوگویی حرفه ای و در خور توجه همت نکرده ایم دیگر کافیست . الان زمان مناسبی برای تجدید نظر و اقدام برای طراحی یک لوگوی شیک و مناسب است .